close open |
Visu valstu vadītājiem un visiem cilvēkiem pasaulē.
|
Diplomātiskais ekonomiskais Klubs kategoriski iebilst un nepieņem nekāda veida agresīvas darbības, militāros konfliktus, starpvalstu karus, kas notiek pašlaik, Eiropas centrā, kā arī citos kontinentos – Āzijā, Āfrikā.
Nekas un nekādi apstākļi neattaisno spēka pielietošanu, visur cieš parastie cilvēki. Aicinām visas puses, visa līmeņa vadītājus mierīgā ceļā risināt jebkādas domstarpības, dialoga un pārrunu ceļā. Tikai Miers uz mūsu planētas, tikai Draudzība un savstarpēja cieņa veicina cilvēku dzīvi. Pat nepieļaujiet domas un mājienus par trešo pasaules karu, atomieročiem. Cilvēces atmiņā ir XX gadsimta karti, un ja to aizmirsāt, tad derētu atcerēties. Izbeidziet Karu! Lai ir Miers visā pasaulē!
|
Tranzīta iespēju izmantošanas pieredze
22.martā Klubā notika prezentācija, kuras laikā klātesošajiem bija stāstīts par Rīgas brīvostas piedāvātājām iespējām, par LDz meitas uzņēmumu LDz Cargo Loģistika un Nīderlandes ostu pieredzi kravu pārvadāšanā.
Edgars Sūna – Rīgas Brīvostas Mārketinga nodaļas direktors demonstrēja prezentāciju par ostas attīstību un plašo piedāvāto pakalpojumu klāstu, kā arī atbildēja uz vairākiem jautājumiem.
Prezentācija: „Rīgas Brīvosta“
Edgars Sūna, demonstrējot ciparus un faktus, pastāstīja par Rīgas brīvostas panākumiem. Kravu apgrozījums ostā pastāvīgi pieaug, no 13.3 milj. t. 2000.gadā līdz 30.5 milj. t. 2011.gadā. Kopumā, 2011.gadā triju Latvijas ostu kravu apgrozījumus sastādīja 67.4 milj. t., Igaunijas – 36.5 milj. t.. Lietuvas – 45.5 milj. t..
Māris Kancāns – Cargo Loģistika izpilddirektors un Padomes loceklis pastāstīja par uzņēmuma plāniem un kravu pārvadājumu virzieniem ar Latvijas Dzelzceļu.
LDz Cargo Logistika prezentācija
LDz Cargo Loģistika pārstāvis demonstrēja datus par kravas apgrozījuma apjomiem ar dzelzceļu trijās Baltijas valstīs 2011.gadā. Latvijai ir līdera pozīcijas šajā jomā ar 59.4 milj. t. (vairāk nekā par 10 milj. t. pieaugums salīdzinot ar iepriekšējo gadu). Lietuva pārvadāja ar dzelzceļu 52.3 milj. t. kravu (2010.gadā – 48milj.t.) Igaunija – 30.5milj.t. (2010.gadā – 28.5milj.t.). Krievijas Federācijas kravu daļa LDz pārvadāto kravu struktūrā aizņem 67.5%, Baltkrievijas – 21.3%, Lietuvas – 3.7%, Kazahstānas – 3.4%. Pēc Kancāna teiktā, lielākais kravu apjomus, ko Latvijas Dzelzceļš ir spējīgs pārvadāt uz doto brīdi ir 80milj.t. gadā.
Kornelis Groeneveld – Nīderlandes vēstniecības padomnieks pastāstīja par lielu transporta mezglu izveides vēsturi viņa valsts teritorijā, savstarpējo infrastruktūras mijiedarbību, demonstrēja Roterdamas ostas iespējas, kas ir transporta un loģistikas līderis Eiropā, un 2011.gadā pārvadāja 434.6 (!) milj. t. kravu. Globālais pasaules loģistikas centrs darbojas sadarbībā ar «Shiphol Airport», kas ir viens no panākuma noteikumiem. Cita Nīderlandes priekšrocība – ģeogrāfiskais izvietojums, tuvumā ir liels kaimiņš – Vācija. Kopumā Holandē darbojas 15 jūras ostas četros stratēģiskajos valsts apgabalos.
Tikšanās piedalījās:
Kornelis Groenevelds, Aleksandrs Gaponenko, Ragnar Haug, Maksim Preminin, Andrej Iljin, Andrej Volkov, Dmitrijs Čerepkovs, Inessa Trušina, Māris Zubačs, Daniel Grzenda, Igor Zaharčuk, Oļegs Butenko, Nikolajs Kolotilo, Lolita Pankova, David Tomaševski, Grigorijs Krupniks, Olga Pavuk, Valērijs Roldugins un citi.
Tikšanās laikā Māris Zubačs, Rīgas Tirdzniecības ostas padomnieks, tika pieņemts Klubā.