close open |
Visu valstu vadītājiem un visiem cilvēkiem pasaulē.
|
Diplomātiskais ekonomiskais Klubs kategoriski iebilst un nepieņem nekāda veida agresīvas darbības, militāros konfliktus, starpvalstu karus, kas notiek pašlaik, Eiropas centrā, kā arī citos kontinentos – Āzijā, Āfrikā.
Nekas un nekādi apstākļi neattaisno spēka pielietošanu, visur cieš parastie cilvēki. Aicinām visas puses, visa līmeņa vadītājus mierīgā ceļā risināt jebkādas domstarpības, dialoga un pārrunu ceļā. Tikai Miers uz mūsu planētas, tikai Draudzība un savstarpēja cieņa veicina cilvēku dzīvi. Pat nepieļaujiet domas un mājienus par trešo pasaules karu, atomieročiem. Cilvēces atmiņā ir XX gadsimta karti, un ja to aizmirsāt, tad derētu atcerēties. Izbeidziet Karu! Lai ir Miers visā pasaulē!
|
Tranzīta konteineru pārvadājumi
Diplomātiskajā ekonomiskajā klubā 16. oktobrī notika tikšanās ar Kazahstānas vēstnieku Lietuvā un Latvijā Bauržanu Muhamedžanovu par godu pirmā konteineru vilciena Urumči (Ķīna) – Altikola (Kazahstāna) – Rīga – Roterdama pienākšanai.
Tikšanās laikā Kazahstānas vēstnieks Bauržan Muhamedžanov atzīmēja, ka jaunā konteineru servisa atklāšana transkontinentālajos pārvadājumos starp Ķīnu un Eiropu ir tiešais turpinājums divu valstu vadības kontaktiem, kuriem tika dots jauns impulss ar Latvijas prezidenta darba vizīti Kazahstānā 2017. gada 9.-10. jūlijā.
Konteineru vilciena maršruts no pilsētas Urumči (ĶTR) iet caur Kazahstānas, Krievijas un Latvijas teritorijām, tālāk caur Rīgas ostu uz Roterdamas ostu pa jūru.
Konteineru vilciena satikšanas laikā Rīgā, 2017. gada 16. oktobrī, Latvijas satiksmes ministrs Uldis Augulis, ĶTR vēstnieks Huang Yong, Kazahstānas vēstnieks Bauržan Muhamedžanov, Krievijas vēstnieks Jevgeņijs Lukjanovs un Latvijas un Kazahstānas dzelzceļu pārstāvji
Projekta realizācija ļaus palielināt preču apgrozījumu starp Kazahstānu un Latviju līdz 500 milj. dolāru gadā. Šobrīd tas sastāda 200-250 milj. ASV dolāru gadā.
Pa Kazahstānas teritoriju sekoja 10 konteineru vilcieni pa ĶTR ES – ĶTR maršrutu caur Latvijas ostām. Kā arī pirmo reizi tika organizēti divi pilota vilcieni no Vācijas uz Ķīnu caur Latviju.
Tekošajā gadā „Kazahstānas dzelzceļš“ rīkoja mārketinga pasākumus pārvadājumu attīstīšanai Baltijas valstīs. Rezultātā, pa 8 mēnešiem kravu pārvadājumu apjoms starp Kazahstānu un Latviju pieauga par 19% salīdzinoši ar analoģisku periodu 2016. gadā un sastādīja 386,1 tūkst. tonnu (par 2016. gada 8 mēnešiem – 324,4 tūkst. tonnu), un tranzīta satiksmes pārvadājumu pieaugums caur KR un Latviju par 34%.
Ievērjams turpmākās izaugsmes potenciāls ir tranzīta konteineru pārvadājumiem, kuri demonstrē augstu augšanas dinamiku, bet reālais Baltijas reģiona potenciāls norādītajos pārvadājumos var sastādīt 200 tūkstošu konteineru uz 2020. gadu.
Rīgā, 2017. gada septembrī tika parakstīta Vienošanās par stratēģisku sadarbību starp AS „Kazahstānas dzelzceļš“ un VAS „Latvijas dzelzceļš“.
Puses plāno turpināt aktīvu sadarbību ar mērķi pieaudzēt transkontinentiālos sauszemes konteineru pārvadājumus Zīda ceļa maršrutos, multimodālo loģistisko ķēžu izveidošana.
Sasniegta vienošanās par transporta koridora Eiropa-Ķīna-Eiropa attīstīšanu konkurentspējīga transkazahstānas maršruta Altinkola/Dostika – Rīga – Altinkola/Dostika izveidošanas ceļā un konteineru vilciena palaišanu pa doto maršrutu.
Tika pieņemts lēmums izskatīt Latvijas uzņēmumu dalības iespējas SEZ „Horgosa – Austrumu vārti“ projektu realizācijā.
Bauržan Muhamedžanov atbildēja uz kluba biedru un viesu jautājumiem.
Kluba vice-prezidente, Ungārijas vēstniecības pirmā sekretāre Aleksandra Čizmadia prezidente pateicās vēstniekam par dalību sarunās un pasniedza piemiņas suvenīru.
Savukārt Kazahstānas vēstnieks Bauržan Muhamedžanov pasniedza piemiņas suvenīru Diplomātiskā kluba muzejam par Kazahstānu.